29 Nisan 2012 Pazar

bir eskişehir beyefendisi toptancı metin


toptancı metin 1959 - 20... çarşı-eskişehir

akşam saati acele ile çarşıdan geçiyorken toptancı metinin elliüç yıllık işyeri zaman yolculuğundaymışım gibi karşıma çıktı.. üst üste konmuş iki küp kutu şeklinde bir yapı ve tam orta yerinde sarı güneşlik zemin üzerinde açık ve net "toptancı metin" yazısı.. iç sesim bağırdı- burası senin bu güne değin  dışarıdan gördüğün belki de göreceğin dünyanın en güzel toptancısı.. önünde kalakalmış gözümü ayıramıyordum.. kameramı elime aldım durakladım..
çevre esnafının halime bakıp dostlukla yüreklendirmesi ile izin almadan bu fotografı çektim... 

metin özöğüt 1936 - 20...

içeri girmeyi de çok istiyordum ama alışveriş yapmayacağım için çekiniyordum.. ilk anda ne alınabileceğini bile kestirememiştim.. yine çarşı esnafının itelemesi ile içeri girdim.. kapının tam karşısında oturan bu yüce insan bir sokak çeşmesi gibi her kişiye aşina dost ve yakın..anında koyu ve derin bir sohpete dalıyoruz..  metin özöğüt benim ömrüm kadar önce askerden dönmüş burayı onarmış düzenlemiş-ki her şey yerliyerinde- ve kendine işyeri yapmış.. uzun yıllar buraların en büyük toptancısı burası olmuş.. o gün bu gündür de- yarım asrı geçen süredir işyerinde ve kendinde hiçbirşeyi değiştirmeden işine müşterisine saygı duyarak önem vererek aynı düzeninde çalışıyor.. dünyanın hızlı değişimini umursamadan korkmadan zamana direnerek.. tutarlılığına başarısına şaşırmamak saygı duymamak olanaksız..



zamana böyle direnilir hem de tek başına!
dünyanın en önemli üniversitesinde en iyi hocasıyla dakikalar geçirdiğim duygusuyla ayrılırken tüm dostlarımı onunla tanıştırmayı diliyorum...



*çarşı eskişehir 9.4.2012

1 yorum:

  1. Mühendis meslektaşıma çalışmalarında başarılar dilerim. Ben de resim yapıyorum.

    YanıtlaSil