21 Temmuz 2013 Pazar

T. C. PTT Genel Müdürlüğü Pul Sergisi








Eskişehir 2013 Türk Dünyası Kültür Başkenti etkinliği olarak; 22 - 29 mart 2013 günleri arasında T. C. PTT Genel Müdürlüğünce Eti Arkeoloji Müzesi Sergi Salonunda Türk Dünyası pullarından oluşan kapsamlı bir sergi açıldı.
Tüm günceli daracık çevresindeki konu komşundan oluşan bir çocukluk geçirdim. O yıllarda dünyaya açılan en önemli pencerem pullardı.. Pul biriktiren bir dedem vardı; ve ben de elime geçirdiğim her pulu onun gibi saklardım -ki hala dururlar. O pulları saatlerce günlerce yıllarca inceler üzerlerinde uzun uzun düşünürdüm. Pullar küçücük, rengarenk, güzel mi güzel ve bilgi yüklüydüler. O yıllarda kitaplar gazeteler dergiler bile çok az renk taşırdı, televizyon internet ve seyehat olanakları yoktu: ya da benim için öyleydi. Bu gün bile o pullarımdan öğrendiklerim beynimde dururlar. Şu olay olmuştu, şöyle güzel bir tablo vardı, uzak bir ülkenin güzelliği günceli neydi.. onlar benim çocukluğumun küçük boyutlu kocaman estetikleri ve ansiklopedileriydiler...
Sergiyi uzun süreler gezdim, toplanırken üzüldüm. Eski pulların konularının yanısıra o renkli dünyanın nasıl oluştuğunun da sırrına erdim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder