30 Haziran 2014 Pazartesi

hasan saygın

önceki çalıştaydan bu yana çok sevdiğim resim dünyasından uzak kalmıştım.. çalıştayların benim gibi resim sevenler için nasıl bir şans olduğunun bilincinde, etkinlik salonuna gittim..




rengarenk tualler, kendini resme adamış ressamlar ve onların izleyenleri arasında ilk gözüme çarpan şey son derece başarılı "bir  değneğin kırılmış ucu" çalışması oldu.. bu hocam, bunu yapabildiğine göre usta bir ressam olmalıydı -ki öyleydi; o yana gittim..



bir fidan sürmüş, büyümüş, ağaç olmuş, meyve vermiş.. köylü adam dalını beğenmiş, kırmış, boyunu ayarlanmış, kendine canyoldaşı yapmış.. 




ya adamın şapkası, ensesi, sırtı, eşeği, eşeğinin semeri..
her obje ile uzun bir söyleşiye dalabilirsiniz, öyle ki ben aradan geçen bir yıla rağmen hala konuşuyorum..


kişinin aynası işidir, tualide Hasan Saygın'ı yansıtyor:
dolu alanlarında öyle bir var -ki olmuşken böyle olunur.. foto gerçekçi değil, çünkü onlar cansız olur bu gerçek bir yorum olmuş, duygu, doku, ses... ve koku, bence gerçekçi çalışmaya özenen herkesi imrendiren; aynen hocamın ressamlığı ve insanlığı ile var olduğu gibi..
boş alanları ise hocanın anılarımızda bıraktığı güzel izi -ki hepimizle dost, arkadaş resimlerinin çıkış noktasını, yaşamını, duygularını içtenlikle paylaşan ..
resmi gerçek bir yaşam öyküsü..

sayın hocam etkinliğimize kattığınız değer için teşekkür ederiz,
keşke bizde size bir gün  resmini yapmak isteyeceğiniz kalıcı bir görüntü bırakabilseydik...


1 - 2 mayıs 2013 özdilek sanat merkezi - eskişehir

*tepebaşı belediyesi 4. ulusal sanat çalıştayı - eskişehir 29 nisan - 3 mayıs 2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder